De afgelopen weken werden we opgeschrikt door plotselinge sterfgevallen, ernstige verkeersongelukken, de onbegrijpelijk dood van een levenslustiger tiener. Dan klinken al die vrolijke kerstliedjes op de radio ineens heel ‘fout’, gaan al die romantische Kerstfilms over een heel andere wereld. Kerst de leukste tijd van het jaar? Voor velen is het op het minst een heel dubbele periode… Zo leven wij allemaal ons eigen leven, met lichtpuntjes, maar ook met veel duisternis. Zo leven we toe naar Kerst….en dan ontmoeten we Maria…

De avond voor Kerst is heel Enter van harte welkom in de Kerstnachtdienst. Natuurlijk, élke zondag is heel Enter welkom in één van onze kerken in het dorp. Maar juist rond Kerst, als we stilstaan bij Jezus’ komst naar deze wereld, staan de kerkdeuren nog wijder open. Niet alleen voor trouwe kerkgangers, maar voor iedereen.

Om samen op Kerstavond de tiener Maria te ontmoeten, de moeder van Jezus. Maria, mens net zoals wij, met haar gedachten, vragen en  twijfels. Zeker als ze hoort dat zij de moeder van een zoon wordt, de Zoon van de Allerhoogste. Ze heeft zo haar twijfels die ze hardop uitspreekt tegenover een engel… Maria had ook nog nooit Jezus ontmoet, maar als ze de boodschap van de engel gaat begrijpen, wie Jezus is en wat Hij gaat doen, wordt ze enthousiast. Hopelijk helpt de ontmoeting met Maria op de avond voor Kerst ons ook om nog enthousiaster het Kerstfeest te vieren, het feest ter ere van de geboorte van de Zoon van de Allerhoogste. Ongelofelijk, maar waar.

Wees van harte welkom! En kom gerust ook op Eerste Kerstdag naar de kerk, naar het Kinderkerstfeest op Tweede Kerstdag en op ‘gewone’ zondagen. Zie ook www.gereformeerdekerkenter.nl Dinsdagavond 24 december om 21.30 uur in de Gereformeerde Kerk, Rijssenseweg 13, met onder meer medewerking van solisten Janneke ten Brinke, Sanne ter Harmsel en Marlinde Kreykes.