Wat doe je als er hongersnood is? Wat zou jij doen?

Blijven of vertrekken?

Blijven, passief, we hebben ook altijd pech, we zullen wel zien hoe het afloopt?

Of blijven, actief, vol vertrouwen op God, God zal naar ons omzien?

Vertrekken, met pijn in het hart, maar anders zullen we sterven, maar wanneer kunnen we weer terug?

Vertrekken, met een gevoel van opluchting, de puinhoop, chaos en ellende achter latend, op zoek naar geluk?

Blijven of vertrekken, wat zou jij bij een hongersnood doen?

Zondagmorgen beginnen we te lezen in Ruth 1. Het bijbelboek Ruth begint dramatisch. In de tijd dat de rechters het volk leidden, iedereen deed wat in zijn eigen ogen goed was. Er is hongersnood in het beloofde land, het land overvloeiende van melk en honing. Naomi en Elimelech vluchten naar Moab. En daar sterven alle mannen van Naomi… Het is uiteindelijk zinloos geweest om te vluchten uit Israël. De levensreddende vlucht naar Moab loopt dood. Naomi blijft helemaal alleen over. Haar toekomst is leeg, er is geen enkele verwachting meer… Hoe loopt dit drama af?!

Welkom zondagmorgen in de kerk om dit verhaal samen te lezen en te overdenken.

Over dit verhaal kan je heel veel zeggen. Daarom komen we ook komende maandagavond 7 oktober weer om 20.10u bij elkaar. Nu om Ruth 2 samen te lezen en te bespreken. Iedereen is van harte welkom.

contactgegevens:
Rijssenseweg 11 7468 AA Enter