Gezien de maatregelen vanuit de overheid raadt de landelijke kerk de plaatselijke gemeenten aan om alle bijeenkomsten met meer dan 100 mensen af te gelasten. Ook als dat om kerkdiensten gaat. Deze maatregel geldt tot en met 31 maart 2020.

Het moderamen heeft vanavond besloten om ook in Gereformeerd Enter alle kerkdiensten tot en met 31 maart af te gelasten. Ook de kerkdienst met het koor El Shadai van komende zondagmorgen gaat na overleg met het koor niet door.
Per week zal het moderamen bekijken hoe er eventueel alternatieve kerkdiensten via kerk-tv worden uitgezonden.

Voor de komende zondag verwijzen we naar de verschillende alternatieven die worden aangeboden om thuis te kijken.

Op NPO2 wordt om 9.20 uur een korte meditatie door ds. René de Reuver vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk uitgezonden.

Ook Groot Nieuws Radio organiseert zondagochtend een live kerkdienst met ds. Ron van der Spoel. Ron van der Spoel komt naar de studio van Groot Nieuws Radio om daar te preken. Ook bidden we samen voor slachtoffers van het coronavirus en is er ruimte voor voorbede voor luisteraars. Na de dienst is ruimte om door te praten over de preek van Ron van der Spoel. Luisteraars kunnen via WhatsApp en de website van Groot Nieuws Radio hun vragen indienen.
De kerkdienst is zondag vanaf 10:00 uur te horen bij Groot Nieuws Radio. Het christelijke radiostation is te ontvangen via internet, DAB+, interactieve tv en de gratis app. Ook in de komende weken worden er live kerkdiensten uitgezonden vanwege het coronavirus.