Onderstaande is op zondag 9 april bekend gemaakt aan de gemeente over het beroep op Ds. F. den Oudsten uit Bruinisse:

In de goed bezochte gemeentevergadering van afgelopen dinsdag, heeft de gemeente met ruime meerderheid aangegeven er positief tegenover te staan ds. F. den Oudsten uit Bruinisse te beroepen. De uitkomst van de gemeenteavond heeft ons op overtuigende wijze gesteund en was voor ons een bevestiging op het besluit dat eerder door de beroepingscommissie en de kerkenraad was genomen. Daarom zal de kerkenraad D.V. aanstaande zaterdag 15 april een beroep uitbrengen op ds. Den Oudsten. Na het uitbrengen van dit beroep zal ds. Den Oudsten drie weken bedenktijd krijgen om hierover een beslissing te nemen. De kerkenraad vraagt u om ds. Den Oudsten en zijn gezin én het beroep vanuit onze gemeente te gedenken in de gebeden.