Vanaf aanstaande zondag (16 september 2018) is het mogelijk om de zondagse diensten in de Gereformeerde kerk Enter via beeld en geluid te volgen op internet! Het volgen van de dienst kan op verschillende manieren. Onderstaand zullen we de verschillende manieren bespreken.

Computer/laptop

Er zijn twee manieren om de kerkdienst op jouw computer of laptop te volgen.

Website van de kerk

• Ga naar de website van Gereformeerde kerk Enter www.gereformeerdekerkenter.nl.
  • Klik op ‘KerkTV’
  • Klik op ‘Kijk/luister (live) onze diensten’. De pagina van Kerkomroep.nl wordt geopend.
  • Je ziet nu een overzicht van de laatste diensten.
    • Wanneer er op dit moment een uitzending is dan wordt dit weergegeven door middel van de tekst “live” op de betreffende regel.
    • Klik op ‘Liturgie’ om wat korte informatie over de dienst te zien.
    • Klik op ‘Luisteren’ om de dienst te beluisteren.
    • Klik op ‘Opslaan’ naast luisteren om een audio bestand van deze dienst op jouw eigen computer op te slaan. Live uitzendingen kunnen nog niet opgeslagen worden.
    • Klik op ‘Kijken’ om de dienst te bekijken.
    • Klik op ‘Opslaan’ naast kijken om een video bestand van deze dienst op jouw eigen computer op te slaan. Live uitzendingen kunnen nog niet opgeslagen worden.

Website Kerkomroep

• Ga naar de website van Kerkomroep www.kerkomroep.nl
  • Bij ‘Vind uw kerk’ vullen we de naam “Gereformeerde kerk Enter” in en drukken daarna op ‘Enter”
  • Bij de resultaten klikken we op ‘Gereformeerde kerk Enter’
  • Je krijgt nu een overzicht van de diensten die je kan luisteren en/of kijken.
    • Klik op ‘Liturgie’ om wat korte informatie over de dienst te zien.

Tablet/telefoon

• Download de app ‘Kerkomroep’ uit de App Store of de Google Play store.
  • Open de app door te klikken op het icoontje van Kerkomroep
  • Klik op ‘Zoek een kerk’
  • Klik op ‘Kerknaam’
  • Vul in “Gereformeerde kerk Enter”
  • Klik op Enter
  • Klik op de kerknaam
  • Je krijgt nu alle diensten van de Gereformeerde kerk Enter te zien.

Toevoegen aan favorieten

• Klik op ‘Toevoegen aan ‘Mijn kerken’’
  • Je krijgt nu de melding “‘Gereformeerde kerk Enter’ is succesvol toegevoegd aan ‘Mijn kerken’”
  • Klik op ‘Ok’
  • Je kan nu bij het opstarten van de app direct klikken op ‘Mijn kerken’
  • Klik op ‘Gereformeerde kerk Enter’

Het is mogelijk dat je automatisch een melding krijgt wanneer er een live dienst start. Het is zelfs mogelijk dat je deze live dienst automatisch laat starten. Wil je dit instellen. Volg dan onderstaande handelingen.

• Vanuit het hoofdmenu van de app klik op ‘Mijn kerken’.
  • Swipe van rechts naar links op de naam ‘Gereformeerde kerk Enter’.
  • Er verschijnen nu 3 witte puntjes (blauwe achtergrond).
  • Klik op de witte puntjes.
  • Klik op ‘Push notificaties inschakelen’ als je een melding wilt ontvangen als de uitzeding van de kerkdienst begint.
  • Klik op ‘Automatisch afspelen inschakelen’ als je de live uitzending automatisch wilt starten.

TV scherm

Er zijn allerlei technische mogelijkheden om uw TV scherm te gebruiken om KerkTV te tonen. Dit kan onder andere door de  computer/tablet met het TV scherm te verbinden. Als je een smartTV met internet hebt, dan kun je via de internet browser op je TV naar www.kerkomroep.nl gaan en de kerkdienst via daar bekijken (voor verdere stappen zie ‘Website kerkomroep’).

Omdat al deze mogelijkheden erg afhankelijk zijn van de gebruikte apparatuur, worden de diverse mogelijkheden hier niet in detail beschreven.