Al vele jaren wordt de Schoenendoosactie georganiseerd in heel Enter.  Een actie waarbij kinderen en volwassenen op school of thuis een schoenendoos versieren en vullen met schoolspullen, speelgoed en hygiëneproducten om daarmee een fantastisch cadeau te maken. De dozen worden uitgedeeld aan kinderen die leven in moeilijke omstandigheden.

De Interkerkelijke Commissie heeft daarom ook besloten om de Aktie Schoenendoos ook dit jaar juist weer te doen. Juist in deze tijd van oorlog en moeilijkheden is er grote behoefte aan een teken van liefde voor heel veel kinderen in arme landen en vluchtelingenkampen.

Wij hebben gemerkt dat er soms wat onduidelijkheid is over de controle van de dozen in de landelijke verwerkingscentra. Het is belangrijk dat ieder kind een gelijkwaardig cadeau ontvangt. De dozen zullen daarom worden gecontroleerd. Het is belangrijk dat de dozen ongeveer dezelfde afmetingen hebben, gebruik daarom een doos met de aangegeven afmetingen en geen laarzendoos.

Binnenkort worden folders met informatie over deze actie verspreid over de Enterse basisscholen. De leerlingen zullen op school of thuis hun schoenendoos versieren om die vervolgens thuis te vullen met b.v. schoolspullen, speelgoed en toiletartikelen. Een prachtig gebaar van vriendschap voor een kind in een arm land.

Ook komen er folders te liggen in de kerken, zodat ook u een schoenendoos kunt maken. Een financiële bijdrage voor deze actie wordt natuurlijk op prijs gesteld. De verzendkosten zijn gelijk gebleven: namelijk 5 euro, welke contant in de bijgevoegde envelop kan worden ingeleverd. Mocht het financieel niet mogelijk zijn de benodigde verzendkosten van de dozen te betalen, dan is het altijd mogelijk alleen een versierde schoenendoos in te leveren. Dankzij de giften van andere dorpsgenoten kunnen we samen zo veel mogelijk dozen vanuit Enter verzenden.

De schoenendozen mogen worden ingeleverd tijdens de vieringen op zaterdag 5 en zondag 6 november in de Gereformeerde kerk, Hervormde kerk, RK kerk en Reggestroom.

Informatie over de actie, wat er wel en niet in de doos mag en informatie over de Stichting de Samaritaan staat in de folder. Op de website www.schoenendoosactie.nl kunt u ook nog meer informatie vinden over deze prachtige actie.

Wij danken u alvast heel hartelijk voor de medewerking. We hopen we op een geslaagde en gezegende actie!

de Interkerkelijke Commissie Enter