Stel, jij hebt een persoonlijke slaaf die alles voor je moet doen, hoe zou je dat vinden?!

‘Zo zou hij/zij het hebben gewild…’ Hoe vaak wordt dit wel niet gezegd na een overlijden, bij het regelen van de begrafenis, de kerkdienst, het verdelen van de bezittingen. Het is dan fijn als de dingen zwart op wit staan, geen discussie meer mogelijk is.

Dat had God misschien ook wel gedacht: ik laat het kort en krachtig opschrijven, 10 regels, geen discussie meer mogelijk. De samenvatting van Jezus is nog korter en krachtiger : heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. Geen discussie meer mogelijk…

God had beter kunnen weten, wist ook beter… Daarom legt Paulus aan de Galaten uit wat de functie van de wet van Mozes is in verhouding met de beloften aan Abraham. We willen kijken wat dit voor ons betekent, welke functie de wet voor ons heeft in het leven van alledag.

We lezen zondagmorgen Galaten 3.

Iedereen is van harte welkom! Voor de kinderen is er kinderkerk, voor de allerkleinsten crèche in de kelder van Ons Centrum.