Paulus roept in Filippenzen 1:27-2:18 op tot eensgezindheid. Maar hoe kan je als gemeente, als groep zo verschillende mensen, werkelijk eensgezind zijn, vaststaan in één geest, één van Geest zijn, dezelfde liefde hebben, één van ziel, één van gevoelen? En dan ook nog eens niets uit eigenbelang doen, maar de ander voortreffelijker achten dan jezelf?!

Paulus heeft een oplossing : Laat daarom die gezindheid bij / in u zijn die in Christus Jezus was. De gezindheid van Christus, wat is dat nou weer?!

Voor de volgende zin moet je echt even pen en papier meenemen om de uitleg op te schrijven en de betekenis ervan nog beter te begrijpen en onthouden voor de rest van je leven…. ‘Die, hoewel Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn.’

En die valse hond dan, als plaatje bij dit praatje? Zou je daar bang voor zijn? Als voormalige krantenjongen heb ik daar zo mijn gedachten bij. Maar Paulus zegt dat wij ons op geen enkele manier schrik moeten laten aanjagen… Hoe kan dat, hoe doe je dat?

Welkom zondagmorgen in de kerk! Voor de allerkleinsten is er crèche in de kelder van Ons Centrum, voor de kinderen is er kindernevendienst en voor de volwassenen die deze masterclass allemaal te veel van het goede vinden, is er de ouderennevendienst in zaal 3.

contactgegevens:
Rijssenseweg 11