Wel eens voor een rechter gestaan? Hoe zorg je dat je wordt vrijgesproken? Door een goede advocaat. Die niet op het gevoel van de rechter inpraat, maar goede argumenten heeft om jou vrij te pleiten.
Het beeld van de pleitbezorger haalt Jezus er bij als Hij zijn verwarde leerlingen op de dag voor zijn dood nog eens uitlegt waarom Hij moet weggaan, moet sterven.
Maar Jezus heeft het over een andere Pleitbezorger, blijkbaar zijn er dus twee. Wie zijn die Pleitbezorgers en wat doen ze en wat hebben we er aan? Samen met een miljonair die een tientje verliest en deze weegschaal willen we verder ontdekken wat Jezus voor ons heeft gedaan, wat de Geest voor ons doet. Lees thuis gerust al Johannes 13:36-14:31 en 16:5-15.
Het is niet de meest eenvoudige materie die we bespreken, dus vergeet niet om pen en papier mee te nemen. Als je mee schrijft wat op de beamer staat, heb je hopelijk genoeg kapstokken om de preek aan op te hangen…
Welkom in kerk! Voor de allerkleinsten is er crèche. De kinderen van de kindernevendienst starten met het Paasproject.