Aan wie heb jij een hekel, welke (soort) mensen halen het bloed onder jouw nagels vandaan?

Zondag lezen we Jona 4, over Jona die tot God twee keer zegt : ‘laat mij maar sterven, ik ben liever dood, dan dat ik zo verder moet leven’. Een heel heftig thema zo op de morgen voor Kerstavond, een avond waarop meer mensen dan op een gemiddeld avond zich totaal radeloos voelen. Zondagmorgen staan we er heel kort bij stil, om later in 2018 daar nog eens in een dienst uitgebreider bij stil te staan bij het verlangen om dood te zijn. Voor als het jou betreft : weet je welkom voor een gesprek met dominee Floris den Oudsten. En als je liever iemand anders spreekt, kijk dan eens op https://www.113.nl/ of bel 0900-113.

Verder staan we stil bij Jona’s kwaadheid als God Nineve niet vernietigt, over ramptoerist Jona, over huisje-boompje-beestje, over het open einde van het verhaal en ons leven.

Welkom zondagmorgen 24 december om 9.30u in Gereformeerde Kerk Enter om ons voor het laatst voor te bereiden op de geboorte van het Christuskind. Om de smaak van Kerst alvast te pakken te krijgen. Er is kindernevendienst en voor de allerkleinsten is er crèche in Ons Centrum.