« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Elvis dienst

5 november, 2017 om 19:00 - 20:30

- Gratis

“SoulTime” is de nieuwe Elvisdienst die aankomend winterseizoen op veel plekken gehouden zal worden. Omdat we al 35 keer met Elvisgospel onderweg  zijn geweest, hebben we bedacht:

We maken een compleet nieuwe dienst deels met Elvisgospels, maar deels ook met moderne popsongs. Popsongs die allemaal iets vertellen wat het betekent om aandacht te hebben voor je ziel.

Elvis Presley heeft zijn leven lang gospels gezongen. Vaak zong hij ze na een optreden samen met zijn Backing Vocals tot diep in de nacht. Waarom deed hij dat? Omdat hij in die gospels het gevoel had: Hier komt mijn ziel tot rust. Hij vond Soultime in die liederen.  Die liederen gingen over de ellende en over de vreugde, maar die gingen er vooral om dat hij door God gekend was in alle momenten van zijn leven.

Het leven zoals wij dat leven gaat snel en wel zo snel dat we het belangrijkste zomaar kunnen vergeten. En dat is van het leven houden. We rennen maar door, raken onze dromen kwijt, we maken ons druk om onbenulligheden. Laten we stoppen met het voorbij lopen aan onszelf en elkaar, het vechten en het schreeuwen, maar  gewoon samenzijn, elkaar accepteren. Tijd voor mijn ziel, tijd voor jouw ziel. Laten we daar aandacht voor hebben.  Soultime!

Meer informatie over Elvis in Church lees je hier.

Datum:
5 november, 2017