Wanneer bid je?

Voor het eten, slapen, op school, in de kerk, op je werk, in de kantine?

En verder?

Als je ziek bent, eenzaam, verdrietig, verdwaald? Dan gaat het vaak vanzelf: help!

Maar als er niets bijzonders is? Als alles gewoon gaat?

Voor veel mensen is God dan als de ANWB, of als 112, of als Superman, voor als er problemen zijn.

Biddag: een dag speciaal om God nog meer dan anders te vragen om ons te helpen. Ook al zijn er niet echt problemen, maar voor al die gewone dingen, die misschien niet gewoon zijn. God hebben we niet soms nodig, maar altijd, bij alles wat we doen.

Daar staan heel verhalen over in Bijbel. Biddagavond lezen we over Abrahams knecht die God nodig heeft als hij in opdracht van Abraham op zoek moet naar een vrouw voor Izak, de zoon van Abraham.

Het eerste wat de knecht doet is bidden, praten met God, vragen of God wil zegenen, zijn plan wil doen lukken. De knecht weet dat het moeilijk is: hoe vind ik nu de juiste vrouw? Hij legt God uit hoe hij het wil aanpakken en of God daarbij wil helpen. Dus, je moet zelf goed nadenken, plannen maken, maar God niet vergeten. Bidden én werken.

We denken er verder met elkaar over na én bidden samen om Gods zegen voor gewas, arbeid en nog zoveel meer.

Hartelijk welkom in de Biddagdienst die om 19.30u begint!

contactgegevens:
Rijssenseweg 11 7468 AA Enter