Op haar laatste vergadering van donderdag 17 mei heeft de kerkenraad unaniem besloten om vanaf Pinksteren niet meer als Gereformeerde Kerk maar als Pinksterkerk verder te gaan. Desgevraagd legt een woordvoerder uit dat hiermee absoluut een wissel omgaat. Niet langer de kleine kerkgeschiedenis, maar de Bijbel is leidend bij het uitkiezen van de vlag die de lading dekt. Als kerk die oorspronkelijk voortkomt uit de Pinksterbeweging is het eigenlijk ook vrij logisch. De bordjes bij de kerk zijn al vervangen, zodat alles klaar is voor komende zondag als het Pinksterfeest én naamsverandering gevierd worden. In de preek zal nadrukkelijk aandacht worden besteed aan deze naamsverandering en de bijbehorende consequenties. “Want”, zegt een woordvoerder, “het is begrijpelijk dat je wel de bordjes bij de kerk kan veranderen, maar dat dan ook de kerkgangers moeten veranderen. Daar heeft de kerkenraad het volste vertrouwen in, want dit alles valt mooi samen met het Pinksterfeest, als in de kerk de uitstorting van de heilige Geest gevierd wordt. Een feest waarbij we vieren dat iedereen telkens weer vervuld wordt met de Pinkstergeest. Dan komt het met de kerkgangers van de Pinksterkerk ook wel goed.”

De feestelijke dienst, opgeluisterd met solozang van Simone ten Brinke begeleid door Corien Baan op de piano, begint om 9.30u aan de Rijssenseweg 13 te Enter. Voor de allerkleinsten is er crèche in de kelder van Ons Centrum, het bijgebouw achter de kerk. Ook kinderen zijn van harte welkom. Voor hen is er kindernevendienst vooraf gegaan door een kindermoment waarin uitgelegd wordt hoe de heilige Geest je helpt in het alledaagse leven. Speciaal voor deze gelegenheid heeft de predikant die verbonden is aan de Pinksterkerk een zweepslag opgelopen zodat hij met zijn krukken mooi kan uitleggen hoe hulpmiddelen je helpen in het leven van alledag. Door deze blessure kan hij helaas niet bij de ingang de kerkgangers de hand geven en is het nog even de vraag of hij staand, zittend of liggend zal voorgaan in de dienst. Hoe dan ook, het wordt zondag geen doorsnee kerkdienst in Gereformeerd… Pinkster Enter…