Ken je deze foto nog? Het neerhalen van het beeld van Saddam. Het ging niet slechts om het beeld, maar om de herinnering aan een man met zijn duivelse macht. Een beeld als herinnering aan en vertegenwoordiging van de macht van een mens ver weg, met macht dichtbij.

Welk beeld heb jij van jezelf? Wat betekent het voor jou dat jij geschapen bent naar Gods beeld? Lijk jij op de joden uit Johannes 18 en 19? Of lijk jij meer op Pilatus? Of meer op Jezus, door de vrucht van de Geest die in jou groeit?

Wat is onze reactie als de Mens, jouw Koning opstaat? Wat of wie kies jij dan?

Wat voor beeld ben jij?

Preekquote : “Wij zijn allemaal beelden, herinneringen aan God, het origineel naar wiens beeld we zijn geschapen. Wij zijn vertegenwoordiging van de macht van God die vaak ver weg en onzichtbaar lijkt, maar met zijn macht dichtbij is, dóór ons zijn wil laat geschieden op aarde, zoals nu al in de hemel geschiedt.”

Zondag lezen we Johannes 1 : 1-18 en Johannes 18:28-19:16a.

Welkom in kerk op de laatste zondag voor Goede Vrijdag en Pasen. Je kan pas echt Pasen vieren als je weet wat er aan vooraf is gegaan… Laat die kans niet schieten.

Van harte welkom in kerk! Voor de allerkleinsten is er crèche in de kelder van Ons Centrum, voor de kinderen van groep 1-8 is er kindernevendienst.

contactgegevens:
Rijssenseweg 11