Beste broeders en zusters in Christus,

Als broeders en zusters van de Gereformeerde Kerk zijn we bezig met een bezinningsproces om toe te groeien naar een gemeente waar iedereen welkom is, ook onze broeders en zusters met een andere geaardheid.  Dat de kerk een ‘veilige’ kerk is voor iedereen, ook voor lhbt-ers (Lesbiennes, Homo’s, Biseksuelen en Transgenders).  Want hoe kan het dat we weinig of geen homo’s kennen in onze gemeente? Weten homo’s dat ze echt welkom zijn in onze gemeente?

Maandagavond 9 april hoopt Herman van Wijngaarden van Hart van Homo’s een avond te verzorgen voor onze gemeente. Het doel van de avond : wat willen/moeten we als gemeente wel/niet doen om een ‘veilige’ kerk voor onze homo-broeders/zusters te zijn? Het gaat ons deze avond en dit bezinningsproces om bewustwording, niet om besluitvorming. Het is ons verlangen dat iedereen, ook homo’s, zichzelf kunnen zijn in onze gemeente en niet vertrekken om wie ze zijn of de reacties die ze daarop krijgen.

Op deze avond zijn ook belangstellenden/leden van de andere kerken uit Enter van harte welkom. De focus van deze avond is een constructieve avond te hebben waarbij we inzicht krijgen in de problematiek als je een andere geaardheid hebt. Het is niet de bedoeling dat er een discussie ontstaat over specifieke onderwerpen, daar is deze avond niet voor bedoeld.

Eerst moeten we als gemeente groeien in het idee dat echt iedereen welkom is, om te voorkomen dat mensen eenzaam een strijd worstelen vanwege hun geaardheid. We willen ons bewust worden van het persoonlijke leed achter het anders-zijn. De strijd met je zelf, met God en met je omgeving als je ontdekt dat je homo bent.

Weet u van harte welkom op maandagavond 9 april in Ons Centrum, Putman Cramerstraat 55. Vanaf 19.30 uur staat er een kopje koffie/thee klaar, de avond begint om 19.45 uur en we sluiten af om 21.30 uur. Na het officiële programma is er nog gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje elkaar te ontmoeten.

Hartelijke groet,

De kerkenraad van de Gereformeerde Kerk Enter