Zullen Maria en Jozef dit ook hebben gezongen op Kerstavond? Een hoogzwangere tienermoeder voor wie geen plaats was in de herberg… Waren Maria en Jozef en Jezus op weg naar (t)huis?

O
f zegt dit filmpje ons misschien meer over het Kerstgevoel van Maria, Jozef en Jezus, meer dan we willen? Als je Kerst wilt proeven, dan hoort de wrange en bittere voorgeschiedenis er ook bij.

En dan de herders. Ze zullen het misschien wel hebben gezongen of geneuried, ‘op hoes an veur Kesmis’, maar op Kerstavond waren de herders gewoon aan het werk… Herders…enig idee hoe de herders in Jezus’ tijd werden gezien? Misschien wel zoals veel mensen naar de Hells Angels kijken… Zoals in deze commercial waar veel mensen bedanken voor de eer om tussen ‘dat soort mensen’ te gaan zitten… Maar als de herders van toen oog in oog staan met hemelse engelen, gaan ze op hoes an veur Kesmis…

Zou jij met de herders meegaan, bij Jezus naar binnengaan als je ze van buiten al zou zien zitten, zou jij er bij willen horen?

Welkom zondagavond 24 december om 21.30u in Gereformeerde Kerk Enter. Over naar huis gaan en thuis komen. Van Maria, Jozef, de herders…en Jezus… We zullen zien dat naar huis gaan en thuis komen, waar menig kerstliedje over gaat, niets en tegelijk alles te maken heeft met het Kerstevangelie.

Aan deze dienst werken mee Daan ten Hove als organist, Simone ten Brinke en Marleen Smit als solistes en dominee Floris den Oudsten.

We hopen dat u en jij zich welkom en thuis mogen weten in deze dienst.